Polityka prywatności

POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA
K&P RENTALS SP. Z O.O. z siedzibą w Rumi, ul Dąbrowskiego 14, wpisana do
rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gdańsk-Północ – VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod
numerem 000 11 00 852 (NIP: 5842850919, REGON 528408293)
Przyjęta dnia: Gdańsk, dnia 18.07.2024r
§ 1
Podstawa prawna i cel opracowania dokumentu

  1. Niniejszy dokument został stworzony w celu wdrożenia wymogów określonych w
    powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w tym nade wszystko
    w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
    2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
    osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
    dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia
    2016 r.
  2. Przedmiotowy akt należy odczytywać łącznie z pozostałymi wewnętrznymi regulacjami
    takimi jak:
    2.1. Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych (który to dokument określa w
    szczególności kategorie przetwarzanych danych, podstawę ich przetwarzania, cel,
    kategorie odbiorców danych),
    2.2. Instrukcja Zarządzania System Informatycznym (której celem jest
    udokumentowanie i ustanowienie poziomu ochrony danych przetwarzanych w
    formie elektronicznej).
    § 2
    Definicje
    Na potrzeby niniejszego dokumentu oraz jego załączników stosuje się następujące
    definicje:
  3. Administrator danych osobowych: K&P RENTALS SP. Z O.O. z siedzibą w Rumi,
    ul Dąbrowskiego 14, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego
    przez Sąd Rejonowy w Gdańsk-Północ – VII Wydział Gospodarczy Krajowego
    Rejestru Sądowego, pod numerem 000 11 00 852 (NIP: 5842850919, REGON
    528408293)
  4. Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do
    zidentyfikowania osoby fizycznej (osoby, której tożsamość można określić bezpośrednio
    lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo
    jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne,
    umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne),
  5. Przetwarzanie danych osobowych – jakiekolwiek operacje wykonywane na danych
    osobowych lub ich zestawach, takie jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie,
    porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie,
    przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub
    innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie
    lub niszczenie,
  6. Anonimizacja – operacja na danych, na skutek której brak jest możliwości ustalenia
    tożsamości osoby, której dane dotyczą,
  7. Pracownik – należy przez to rozumieć osobę zatrudnioną przez Administratora danych
    w formie umowy o pracę,
  8. Współpracownik – osoba fizyczna świadcząca we własnym imieniu na rzecz
    Administratora usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej (np. umowa zlecenia,
    umowa o dzieło).
  9. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r.
    w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
    sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
  10. Obszar przetwarzania danych osobowych – teren, na którym wykonywana jest
    choćby jedna z czynności przetwarzania danych osobowych.
    § 3
    Cel polityki bezpieczeństwa
    Celem Polityki Bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych u Administratora danych
    jest uzyskanie optymalnego i zgodnego z wymogami obowiązujących aktów prawnych,
    sposobu przetwarzania informacji zawierających dane osobowe, a przede wszystkim
    zapewnienie ochrony przetwarzanych danych osobowych przed wszelkiego rodzaju
    zagrożeniami, tak zewnętrznymi jak i wewnętrznymi.
    § 4
    Zakres stosowania Polityki Bezpieczeństwa
  11. W ramach zabezpieczenia danych osobowych ochronie podlegają w szczególności:
    1.1. sprzęt elektroniczny – komputery osobiste (w tym przenośne) i inne urządzenia
    zewnętrzne, telefony komórkowe,
    1.2. oprogramowanie,
    1.3. dokumenty w formie papierowej.
  12. Należy pamiętać, że dane osobowe:
    2.1. mogą przybrać różną formę: formularze aplikacyjne, wnioski, kwestionariusze,
    oświadczenia, umowy, akta osobowe, dokumentacja postępowań, ankiety, notatki,
    wydruki robocze, źródłowe dokumenty finansowe, orzeczenia sądów
    powszechnych, dokumentacja medyczna oraz wiele innych,
    2.2. dla oceny, czy określona informacja stanowi dane osobowe czy też nie, forma nie
    ma decydującego znaczenia. Istotne jest, czy informacja dotyczy osoby fizycznej
    oraz czy możliwe jest jej zidentyfikowanie.
    § 5
    Podstawowe zasady ochrony danych osobowych
    Administrator danych dąży do realizacji następujących zasad:
    1.1. legalności – przetwarzanie danych osobowych może się odbywać wyłącznie, gdy
    zaistnieje co najmniej jedna z przewidzianych prawem przesłanek (przepis prawa,
    konieczność realizacji umowy, odrębna zgoda),
    1.2. celowości – aby dane mogły być przetwarzane, musi istnieć ku temu konkretny,
    wyraźny i prawnie uzasadniony cel. Jeżeli przetwarzanie służy różnym celom,
    potrzebna jest podstawa na wszystkie cele. Cel przetwarzania danych powinien
    być zakomunikowany osobie, której dane dotyczą,
    1.3. adekwatności – przetwarzając dane Administrator danych powinien kierować się
    zasadą minimalizacji danych – powinien on przetwarzać tylko takie dane, które są
    mu niezbędne ze względu na cel ich zbierania,
    1.4. merytorycznej poprawności – Administrator danych jest zobowiązany do tego,
    aby dane przez niego zbierane były poprawne i w razie potrzeby uaktualniane.
    Powinien oceniać wiarygodność źródła pozyskania danych oraz wdrożyć sposób
    weryfikowania prawdziwości przetwarzanych danych,
    1.5. czasowości – zasada ograniczenia przechowywania danych – obowiązek
    przechowywania danych osobowych przez okres nie dłuższy niż jest niezbędne do
    celów, w których dane te są przetwarzane,
    1.6. integralności i poufności danych – forma przetwarzania danych osobowych
    powinna być tak zabezpieczona za pomocą odpowiednich środków technicznych
    lub organizacyjnych, by zapewniała adekwatne bezpieczeństwo danych
    osobowych, w tym ochronę przed niezgodnym z prawem przetwarzaniem,
    przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem,
    1.7. rozliczalności – Administrator danych powinien móc wykazać, iż postępuje
    zgodnie z zasadami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych,
    1.8. przejrzystości – informacje kierowane do osoby, której dane dotyczą, związane z
    przetwarzaniem jej danych, mają być dla niej łatwo dostępne, zrozumiałe, oraz
    sformułowane jasnym i prostym językiem. Osobom fizycznym należy uświadomić
    ryzyka, zasady, zabezpieczenia i prawa związane z przetwarzaniem danych
    osobowych oraz sposoby ich wykonywania.
    § 6
    Obszar przetwarzania danych osobowych
  13. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora danych odbywa się:
    1.1. przy wykorzystaniu systemów informatycznych lub
    1.2. poza systemem informatycznym, w wersji papierowej.
  14. Obszar przetwarzania danych osobowych obejmuje:
    ⎯ dane osobowe są przetwarzane w siedzibie Rumia, ul Dąbrowskiego 14, kod
    pocztowy: 84-230
  15. Zabezpieczenie danych osobowych nastąpiło w następujący sposób:
    ⎯ drzwi zewnętrzne do budynku są zabezpieczone:
    zamkami na klucz
    ⎯ drzwi do lokali może otworzyć wyłączanie osoba posiadająca klucze, tj.
    wyłącznie pracodawca i pracownicy. Zwrot kluczy przez pracownika następuje
    nie później niż ostatniego dnia zatrudnienia,
    ⎯ w siedzibie występuje minimalna ilość danych przechowywanych w postaci
    papierowej;
    ⎯ w pomieszczeniu pracowników znajdują się szafki zamykane na klucz;
    ⎯ osoby postronne nie mają dostępu do pomieszczeń;
    ⎯ w pomieszczeniach znajduje się gaśnica;
    ⎯ ekrany komputerów są skierowane w taki sposób, aby osoby postronne z
    zewnątrz, nie mogły uzyskać wglądu w dane dla nich nie przeznaczone;
    ⎯ klienci (i inne osoby nieupoważnione) nie mają możliwości wejścia pod
    nieobecność pracownika do pomieszczenia, w którym są przechowywane dane
    osobowe.
  16. Administrator dopuszcza możliwości przetwarzania danych osobowych w ramach
    pracy zdalnej i dyżurów odbywanych w miejscu wybranym przez pracownika. Zasady i
    wymogi bezpieczeństwa dotyczące pracy zdalnej określa dokumentacja pracy zdalnej.
    § 7
    Środki techniczne i organizacyjne niezbędne dla zapewnienia poufności, integralności
    i rozliczalności przetwarzania danych – ogólny opis rozwiązań
  17. Zabezpieczenia organizacyjne:
    1.1. sporządzono i wdrożono Politykę Bezpieczeństwa,
    1.2. sporządzono i wdrożono Instrukcję Zarządzania Systemem Informatycznym
    służącym do przetwarzania danych osobowych,
    1.3. do przetwarzania danych zostały dopuszczone wyłącznie osoby posiadające
    upoważnienia nadane przez Administratora danych bądź osobę przez niego
    upoważnioną,
    1.4. stworzono i wdrożono procedurę postępowania w sytuacji naruszenia ochrony
    danych osobowych,
    1.5. stworzono i wdrożono zasady retencji danych,
    1.6. stworzono i wdrożono procedurę reagowania na pytania i żądania osób, których
    dane dotyczą,
    1.7. stworzono i wdrożono procedurę reagowania na incydenty związane z
    przetwarzaniem danych osobowych,
    1.8. osoby zatrudnione przy przetwarzaniu danych osobowych zostały zaznajomione z
    przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz w zakresie zabezpieczeń
    systemu informatycznego,
    1.9. osoby zatrudnione przy przetwarzaniu danych osobowych obowiązane zostały do
    zachowania poufności,
    1.10. osoby zatrudnione przy przetwarzaniu danych osobowych zostały pouczone o
    konsekwencjach naruszenia zasad ochrony danych osobowych,
    1.11. osoby zatrudnione przy przetwarzaniu danych osobowych są regularnie szkolone,
    1.12. dane osobowe są powierzane do przetwarzania wyłącznie profesjonalnym,
    zaufanym podmiotom. Obowiązki podmiotów uczestniczących jako procesor w
    przetwarzaniu danych są określane w umowach powierzenia,
    1.13. zawierane są odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,
    1.14. opracowano i wdrożono politykę czystego biurka, czystego ekranu, czystych tablic,
    czystego pulpitu, czystych drukarek, czystych koszy,
    1.15. dokumenty papierowe nie są wynoszone poza siedzibę Administratora, chyba że
    jest to niezbędne do wypełnienia zadań służbowych lub Administrator wyraził na
    to zgodę.
  18. Zabezpieczenia techniczne:
    2.1. przetwarzanie danych osobowych dokonywane jest w warunkach
    zabezpieczających dane przed dostępem osób nieupoważnionych, a w
    szczególności:
    2.1.1. dostęp do pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe jest
    ograniczony,
    2.1.2. stosowany jest system alarmowania o pożarze,
    2.1.3. dokumenty przechowywane są w dostosowanych, odpowiednio
    zabezpieczonych szafach,
    2.2. dokumenty i nośniki informacji zawierające dane osobowe, które podlegają
    zniszczeniu, neutralizuje się za pomocą urządzeń do tego przeznaczonych lub
    dokonując takiej ich modyfikacji, która nie pozwoli na odtworzenie ich treści,
    2.3. proces przetwarzania danych w systemie informatycznym został należycie
    zabezpieczony (szerzej na ten temat w Instrukcji Zarządzania Systemem
    Informatycznym).
    § 8
    Zasada czystego biurka i czystych tablic
  19. Na biurkach poszczególnych pracowników powinny znajdować się wyłącznie te
    dokumenty, które są niezbędne do bieżącej pracy.
  20. Po zakończeniu pracy, wszystkie wykorzystywane dokumenty i notatki powinny zostać
    schowane i zabezpieczone.
  21. Należy unikać przechowywania napojów, innych płynnych substancji w bezpośrednim
    pobliżu dokumentów oraz stacji roboczych komputerów.
  22. Po zakończeniu zebrania i prezentacji, należy oczyścić wykorzystywane tablice i inne
    przyrządy, z informacji stanowiących dane osobowe.
    § 9
    Udzielanie upoważnień
  23. Do przetwarzania danych osobowych mają dostęp wyłącznie osoby upoważnione.
  24. Nadawanie upoważnień odbywa się poprzez podpisanie upoważnienia do przetwarzania
    danych.
    § 10
    Zasada czystego kosza
  25. Dokumenty zbędne, nieudane wydruki itp. powinny zostać zutylizowane (przed
    zniszczeniem należy dokładnie ocenić, czy na pewno ustały wszelkie podstawy do
    dalszego przechowania danego dokumentu).
  26. Utylizacja powinna nastąpić przy wykorzystaniu właściwych ku temu urządzeń
    (niszczarek).
  27. Za przykład złej praktyki uznaje się ręczne, niestaranne lub nazbyt ogólne niszczenie
    dokumentów i umieszczanie ich w koszu.
    § 11
    Zasada czystego ekranu, czystego pulpitu
  28. W przypadku podejmowania interesantów/osób postronnych, jak również spotkań i
    prezentacji, na ekranie komputera nie powinny być wyświetlane żadne informacje
    mogące choćby pośrednio odnosić się do innych osób.
  29. Pulpit komputera w systemie operacyjnym nie powinien stanowić docelowego miejsca
    przechowywania plików (w szczególności, jeżeli z nazw plików można wywnioskować
    kogo dotyczą).
  30. Ekrany komputerów powinny być skierowane w taki sposób, ażeby osoby postronne
    odwiedzające siedzibę, nie mogły uzyskać wglądu w dane dla nich nie przeznaczone.
  31. W przypadku czasowego opuszczenia stanowiska pracy, automatycznie aktywowane
    powinny być zabezpieczone hasłem wygaszacze ekranu (szerzej na ten temat w
    Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym).
  32. Podczas prezentacji należy:
    5.1. unikać wgrywania plików zawierających dane osobowe na dyski urządzeń
    należących do osób trzecich. Jeżeli jednak ze względu na okoliczności nie da się
    tego uniknąć, po zakończonej prezentacji pliki powinny zostać trwale usunięte z
    dysku,
    5.2. wykorzystywać funkcję rozszerzania ekranu oraz ukrywania plików znajdujących się
    na pulpicie tak, aby osoby trzecie nie miały podglądu do: plików znajdujących się
    na komputerze ani powiadomień z treścią maili lub wiadomości wysyłanych na
    komunikatorze.
    § 12
    Zasada nadzorowania interesantów
  33. Interesanci (lub inne osoby postronne, typu listonosz, kurier) nie mogą być
    pozostawiani bez nadzoru, w pomieszczeniach, w których przechowywane są dane
    osobowe.
  34. Rozmowa z interesantami odbywa się we właściwych ku temu warunkach,
    zapewniających poufność wymienianych treści.
  35. Każdy pracownik powinien reagować na stwierdzony przypadek nieupoważnionego
    dostępu do przestrzeni, w której przetwarzane są dane osobowe.
    § 13
    Zasady dotyczące kluczy do pomieszczeń
  36. Dostęp do kluczy posiadają wyłącznie osoby upoważnione.
  37. Klucze pozostają pod nadzorem osób upoważnionych. Osoby upoważnione ponoszą
    odpowiedzialność za przydzielone im klucze.
  38. Zabrania się pozostawiania kluczy w szafach, szufladach po zakończonym dniu pracy.
  39. Wyznaczona została osoba odpowiedzialna za klucze zapasowe na wypadek utraty lub
    czasowego braku dostępu do pomieszczeń, szaf lub szuflad.
  40. W przypadku utraty klucza informowana jest wyznaczona osoba, zaś zamek
    wymieniony.
  41. Zwrot kluczy następuje nie później niż ostatniego dnia zatrudnienia.
    § 14
    Zasada czasowości – praktyczne aspekty stosowania
    Jak wskazano, zgodnie z zasadą czasowości dane osobowe nie powinny być przetwarzane
    przez okres dłuższy, niż jest to niezbędne z uwagi na cel, dla którego zostały zebrane. Ażeby
    prawidłowo realizować tę zasadę w praktyce należy:
    1.1. ustalić, kto jest Administratorem danych osobowych (czy dane należą do
    Administratora czy też zostały mu powierzone przez inny podmiot),
    1.2. jeżeli dane osobowe zostały powierzone przez inny podmiot, należy ustalić, po
    jakim czasie strony ustaliły obowiązek usunięcia lub zwrotu danych,
    1.3. w przypadku danych, należących do Administratora należy dokonać indywidualnej
    oceny, przez jaki okres poszczególne dane osobowe powinny być przetwarzane,
    czy nadal istnieje podstawa do ich przetwarzania,
    1.4. ocena ta powinna być wszechstronna (a więc powinna uwzględniać nie tylko
    wskazany wprost cel przetwarzania, lecz również wszelkie inne uzasadnione
    powinności i ryzyka),
    1.5. przed podjęciem decyzji o usunięciu lub zwrocie danych osobowych należy więc
    np.:
    1.5.1. ustalić, czy ustała podstawa do dalszego przetwarzania (np. zakończenie
    umowy z klientem, z dostawcą, rozwiązanie umowy o pracę z pracownikiem),
    1.5.2. określić czy dane osobowe powinny być dalej przetwarzane z uwagi na fakt, że
    roszczenia z danej umowy nie uległy jeszcze przedawnieniu,
    1.5.3. ustalić, czy w usprawiedliwionym interesie Administratora danych pozostaje
    dalsze przechowywanie danych osobowych,
    1.5.4. określić czy dane osobowe powinny być przechowywane w niezmienionej
    formie, czy też powinny zostać zanonimizowane (np. dla potrzeb
    statystycznych),
    1.5.5. zbadać, czy istnieją przepisy prawa, które nakazują nam dalsze przetwarzanie
    danych (np. przepisy ustawy Ordynacja Podatkowa, ustawy o Systemie
    Ubezpieczeń Społecznych).
    1.6. Aktualną procedurę dotyczącą okresu retencji danych osobowych określa
    załącznik nr 13.
    § 15
    Obowiązki informacyjne i komunikacja
  42. Administrator danych dba o czytelność i styl przekazywanych informacji i komunikacji z
    osobami, których dane przetwarza.
  43. Administrator danych dokumentuje obsługę obowiązków informacyjnych,
    zawiadomień i żądań osób. W tym celu, Administrator danych:
    2.1.1. udostępnia wzory obowiązków informacyjnych i wniosków,
    2.1.2. wprowadza w życie „Rejestr wniosków”.
  44. Administrator danych wprowadza proceduralne gwarancje ochrony praw i wolności
    osób trzecich. W szczególności, Administrator danych umożliwia realizację określonych
    prawem uprawnień osób, których dane osobowe przetwarza.
  45. Administrator na wiarygodne i uzasadnione żądanie, pochodzące od uprawnionej
    osoby, realizuje następujące prawa:
    4.1. dostępu do danych – Administrator danych udzieli informacji, czy i w jakim
    zakresie przetwarza dane (w tym o celu i odbiorcach danych, a także o
    planowanym okresie ich przechowywania, ich źródle i zautomatyzowanym
    podejmowaniu decyzji), następnie udzieli dostępu do przedmiotowych danych,
    4.2. tworzenia kopii danych – Administrator danych wyda kopie danych i odnotuje fakt
    pierwszego wydania, kolejne wydanie kopii może wiązać się z koniecznością
    pobrania kwoty odpowiadającej bezpośrednim kosztom obsługi żądania,
    4.3. sprostowania danych – Administrator danych sprostuje nieprawidłowe,
    nieaktualne dane,
    4.4. uzupełnienia danych – Administrator danych uzupełni, zaktualizuje dane niepełne,
    4.5. usunięcia danych – Administrator danych usunie dane, w szczególności, jeżeli:
    4.5.1. dane nie są niezbędne do celów, w których zostały zebrane,
    4.5.2.zgoda na ich przetwarzanie została cofnięta, a nie ma innej podstawy prawnej
    przetwarzania,
    4.5.3.osoba wniosła skuteczny sprzeciw względem przetwarzania tych danych,
    4.5.4. dane były przetwarzane niezgodnie z prawem,
    4.5.5.konieczność usunięcia wynika z obowiązku prawnego,
    4.5.6.w przypadku usług społeczeństwa informacyjnego oferowanych bezpośrednio
    dziecku,
    4.6. ograniczenia przetwarzania – Administrator danych ograniczy przetwarzanie, w
    szczególności, jeżeli:
    4.6.1. osoba kwestionuje prawidłowość danych – na okres pozwalający sprawdzić ich
    prawidłowość,
    4.6.2.przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą,
    sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia
    ich wykorzystywania,
    4.6.3.nie potrzebuje już danych osobowych, ale są one potrzebne osobie, której
    dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
    4.6.4. osoba wniosła sprzeciw względem przetwarzania z przyczyn związanych z
    jej szczególną sytuacją – do czasu stwierdzenia, czy po stronie Administratora
    danych zachodzą prawnie uzasadnione podstawy nadrzędne wobec podstaw
    sprzeciwu.
    W trakcie ograniczenia przetwarzania Administrator danych przechowuje dane
    osobowe, natomiast nie przetwarza ich (nie wykorzystuje, nie przekazuje), bez
    zgody osoby, której dane dotyczą, chyba że w celu ustalenia, dochodzenia lub
    obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z
    uwagi na ważne względy interesu publicznego.
    4.7. przenoszenia danych – Administrator danych wyda w ustrukturyzowanym,
    powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego lub
    przekazuje innemu podmiotowi, jeśli jest to możliwe, dane dotyczące tej osoby,
    4.8. sprzeciwu – Administrator danych uwzględni sprzeciw (dotyczy to w szczególności
    sprzeciwu w szczególnej sytuacji oraz sprzeciwu dot. marketingu
    bezpośredniego).
  46. Każdy wniosek dotyczący wyżej opisanych uprawnień powinien zostać rzetelnie
    rozpoznany przez Administratora danych i spotkać się z odpowiedzią. Nie oznacza to, że
    każdy wniosek będzie mógł zostać uwzględniony.
  47. Pracownicy i podmioty przetwarzające mają obowiązek bezzwłocznego informowania
    Administratora danych, o każdym odnotowanym wniosku lub żądaniu.
    § 16
    Instrukcja postępowania w przypadku zagrożeń i incydentów zagrażających
    bezpieczeństwu danych osobowych
  48. Instrukcja definiuje katalog problemów i incydentów zagrażających bezpieczeństwu
    danych osobowych oraz opisuje sposób reagowania na nie. Celem instrukcji jest
    minimalizacja skutków wystąpienia incydentów bezpieczeństwa, ograniczenie ryzyka
    powstania zagrożeń i występowania incydentów w przyszłości.
  49. Każdy pracownik w przypadku stwierdzenia zagrożenia lub naruszenia ochrony danych
    osobowych, zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Administratora danych.
  50. Do typowych zagrożeń bezpieczeństwa danych osobowych należą:
    3.1. niewłaściwe zabezpieczenie fizyczne pomieszczeń, urządzeń i dokumentów,
    3.2. niewłaściwe zabezpieczenie sprzętu, oprogramowania przed wyciekiem, kradzieżą
    i utratą danych osobowych,
    3.3. nieprzestrzeganie zasad ochrony danych osobowych przez pracowników.
  51. Do typowych incydentów bezpieczeństwa danych osobowych należą:
    4.1. zdarzenia losowe zewnętrzne (pożar obiektu/pomieszczenia, zalanie wodą, utrata
    zasilania, utrata łączności),
    4.2. zdarzenia losowe wewnętrzne (awarie serwera, komputerów, twardych dysków,
    oprogramowania, pomyłki informatyków, Pracowników, utrata/ zagubienie
    danych),
    4.3. umyślne incydenty (włamanie do systemu informatycznego lub pomieszczeń,
    kradzież danych/sprzętu, wyciek informacji, ujawnienie danych osobom
    nieupoważnionym, świadome zniszczenie dokumentów/danych, działanie wirusów
    i innego szkodliwego oprogramowania),
    4.4. zdarzenia nieumyślne (zniszczenie potrzebnych dokumentów, usunięcie plików,
    nieusunięcie danych w terminie).
  52. W przypadku stwierdzenia wystąpienia zagrożenia, Administrator danych prowadzi
    postępowanie wyjaśniające w toku, którego:
    5.1. ustala zakres i przyczyny zagrożenia oraz jego ewentualne skutki,
    5.2. inicjuje ewentualne działania zaradcze,
    5.3. rekomenduje działania prewencyjne (zapobiegawcze) zmierzające do eliminacji
    zagrożeń w przyszłości,
    5.4. dokumentuje prowadzone postępowania.
  53. W przypadku stwierdzenia incydentu (naruszenia) Administrator danych prowadzi
    postępowanie wyjaśniające w toku, którego:
    6.1. ustala czas wystąpienia naruszenia, jego zakres, przyczyny, skutki oraz wielkość
    szkód, które zaistniały,
    6.2. zabezpiecza ewentualne dowody,
    6.3. ustala osoby odpowiedzialne za naruszenie,
    6.4. podejmuje działania naprawcze (usuwa skutki incydentu i ogranicza szkody),
    6.5. wyciąga wnioski i rekomenduje działania korygujące zmierzające do eliminacji
    podobnych incydentów w przyszłości,
    6.6. dokumentuje prowadzone postępowania.
  54. W przypadku naruszenia ochrony danych osobowych, Administrator danych bez
    zbędnej zwłoki – w miarę możliwości, nie później niż w terminie 72 godzin po
    stwierdzeniu naruszenia – zgłasza je Prezesowi Urzędu Ochrony danych osobowych.
  55. Obowiązek, o którym mowa w ust. 7 nie powstaje, jeżeli jest mało prawdopodobne, by
    odnotowany incydent skutkował ryzykiem naruszenia praw lub wolności osób
    fizycznych.
  56. Zgodnie z literą prawa, zgłoszenie powinno zawierać:
    9.1. opis charakteru naruszenia ochrony danych osobowych, w tym w miarę możliwości
    wskazywać kategorie i przybliżoną liczbę osób, których dane dotyczą, oraz
    kategorie i przybliżoną liczbę wpisów danych osobowych, których dotyczy
    naruszenie,
    9.2. imię i nazwisko oraz dane kontaktowe wyznaczonej u Administratora danych
    osoby, która będzie w stanie udzielić bardziej szczegółowych informacji,
    9.3. opis możliwych konsekwencji naruszenia ochrony danych osobowych,
    9.4. opis zastosowanych lub proponowanych przez Administratora danych środków w
    celu zaradzenia naruszeniu ochrony danych osobowych.
  57. W przypadku przekroczenia terminu 72 h, zgłoszenie musi zawierać precyzyjne
    określenie przyczyn opóźnienia. Jeżeli informacji nie da się udzielić w tym samym
    czasie, można ich udzielać sukcesywnie bez zbędnej zwłoki
  58. Administrator danych, w oparciu o przewidziane prawem kryteria, dokonuje oceny, czy
    zachodzi konieczność poinformowania o incydencie osób, których dany problem
    dotyczy. Zawiadomienie jest dokonywane, jeżeli naruszenie ochrony danych
    osobowych może powodować wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób
    fizycznych.
  59. Zawiadomienie powinno byś sporządzone jasnym i prostym językiem oraz zawierać:
    12.1. opis charakteru naruszenia,
    12.2. imię i nazwisko oraz dane kontaktowe wyznaczonej u Administratora danych
    osoby, która będzie w stanie udzielić bardziej szczegółowych informacji,
    12.3. opis możliwych konsekwencji naruszenia ochrony danych osobowych,
    12.4.opis zastosowanych lub proponowanych przez Administratora danych środków w
    celu zaradzenia naruszeniu ochrony danych osobowych.
  60. Wszelkie podmioty, które przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora
    danych powinny zostać pouczone o obowiązku niezwłocznego informowania o
    wszelkich incydentach.
    § 17
    Zadania Administratora danych
  61. Do najważniejszych obowiązków Administratora danych należy:
    1.1. organizacja bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych zgodnie z wymogami
    ustawy o ochronie danych osobowych,
    1.2. zapewnienie przetwarzania danych zgodnie z uregulowaniami Polityki,
    1.3. wydawanie i anulowanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych,
    1.4. prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych
    osobowych,
    1.5. prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku naruszenia ochrony
    danych osobowych, prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku
    naruszenia ochrony danych osobowych,
    1.6. prowadzenie analizy ryzyka,
    1.7. nadzór nad bezpieczeństwem danych osobowych,
    1.8. kontrola działań komórek organizacyjnych pod względem zgodności
    przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych,
    1.9. inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w zakresie doskonalenia ochrony
    danych osobowych,
    1.10. odpowiedni dobór podmiotów przetwarzających oraz zawieranie umów
    powierzenia przetwarzania danych osobowych
    1.11. zawiadamianie organu nadzoru w przypadkach przewidzianych prawem.
  62. Administrator dokonuje aktualnej oceny, czy zachodzą przypadki transgranicznego
    przetwarzania danych osobowych. Kryteria tej oceny zawiera załącznik nr 14.
  63. Pamiętać należy, że odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych nie
    obciąża wyłącznie Administratora danych. Zgodnie z powszechnie obowiązującymi
    przepisami prawa, sankcje za uchybienia mogą dotknąć wprost osób
    zatrudnionych (odpowiedzialność dyscyplinarna, możliwość regresu).
    § 18
    Postanowienia końcowe
  64. Za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z prawem, celami przetwarzania lub
    przechowywanie ich w sposób niezapewniający ochrony interesów osób, których te
    dane dotyczą grozi odpowiedzialność karna wynikająca z przepisów ustawy o ochronie
    danych osobowych lub pracownicza na zasadach określonych w kodeksie pracy lub
    kodeksie cywilnym
  65. Administrator danych ma obowiązek zapoznać z treścią Polityki każdego pracownika.
  66. Wszelkie zmiany niniejszego dokumentu będą publikowane w sposób zwyczajowo
    przyjęty u Administratora danych.
    Załączniki:
  67. Instrukcja zarządzania systemem informatycznym
  68. Wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych
  69. Wzór odwołania upoważnienia do przetwarzania danych osobowych
  70. Ewidencja upoważnień
  71. Wzór oświadczenia o zobowiązaniu się do zachowania poufności
  72. Wzór ewidencji wniosków
  73. Procedura dotycząca okresu retencji danych osobowych
  74. Kryteria oceny czy zachodzą przypadki transgranicznego przetwarzania danych
    osobowych
  75. Wzór zgody na rozpowszechnianie wizerunku dla pracowników
  76. Wzór zgody na rozpowszechnianie wizerunku dla osób trzecich
  77. Wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (wersja A – jako
    Administrator)
  78. Wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (wersja B – jako podmiot
    przetwarzający)
  79. Ewidencja incydentów ochrony danych osobowych
  80. Ewidencja naruszeń ochrony danych osobowych
  81. Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych
  82. Rejestr kategorii czynności przetwarzania danych osobowych
  83. Rejestr audytów i szkoleń
  84. Informacja o stosowaniu monitoringu wizyjnego
  85. Ocena ryzyka
  86. Ocena skutków

Regulamin sklepu i strony internetowej sklepu e-apart.pl dostępnego pod adresem www.e-apart.pl

PRZEDMIOT REGULAMINU
Niniejszy regulamin określa prawa i obowiązki związane z korzystaniem ze sklepu internetowego i strony internetowej dostępnej pod adresem www.e-apart.pl oraz zasady korzystania z usług świadczonych / świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej www.e-apart.pl (zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną).

UŻYTE W REGULAMINIE POJĘCIA:

  1. Regulamin – niniejszy Regulamin określający prawa i obowiązki związane z korzystaniem ze sklepu internetowego i strony internetowej dostępnej pod adresem www.e-apart.pl oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego www.e-apart.pl
  2. Sklep internetowy – serwis internetowy dostępny pod www.e-apart.pl za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia
  3. Strona internetowa – całość serwisu internetowego dostępnego pod www.e-apart.pl Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu internetowego.
  4. Towar – produkty prezentowane i sprzedawane w Sklepie internetowym.
  5. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 ze zm.).
  6. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. O prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz 827 ze zm.).
  7. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy K&P Rentals sp. z o.o. a Klientem, zawierana z wykorzystaniem Sklepu internetowego.
  8. Sprzedający – K&P Rentals, ul. Dąbrowskiego 14 4/4 84-230 Rumia, NIP: 5842850919, REGON:528408293 Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Serwis jest prowadzony przez – K&P Rentals, ul. Dąbrowskiego 14 4/4 84-230 Rumia,
  2. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
    a. warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach Sklepu internetowego,
    b. warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego,
    c. zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego.

ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

  1. Dokonanie zakupu produktu nie wymaga rejestracji w Sklepie internetowym.
  2. Informacje podane na stronach internetowych i podstronach www.e-apart.pl, w tym informacje o prezentowanych produktach oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  3. Składanie Zamówienia odbywa się za pomocą formularza, dostępnego na stronie Sklepu Internetowego lub w przypadku produktów personalizowanych za pomocą formularza kontaktowego bądź za pomocą e-maila dostępnego na Stronie internetowej.
  4. W określonych przypadkach złożenie Zamówienia wymaga potwierdzenia dostępności produktu. Potwierdzenie dostępności produktu nastąpi drogą e-mailową lub telefonicznie.
  5. Każdy dokonujący Zamówienia Klient wyraża zgodę na otrzymywanie na podany przez siebie adres e-mail informacji związanych z przebiegiem transakcji oraz zawiadomień o zmianach w niniejszym Regulaminie.
  6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Strony internetowej usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych za pośrednictwem Internetu. 

PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Celem przeprowadzenia jakiejkolwiek aktywności Klienta w Sklepie internetowym wymagane jest poprawne działanie sieci Internet, używanie przeglądarki internetowej, w tym w ramach urządzeń mobilnych oraz posiadanie aktywnego konta na wybranym adresie poczty e-mail.
    1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.e-apart.pl dokonać wyboru produktu, sprawdzić jego dostępność oraz podjąć kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na Stronie internetowej.
    1. W celu zakupu produktu personalizowanego należy skontaktować się ze Sprzedającym za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na Stronie internetowej w zakładce „Kontakt” lub wysłać wiadomość na adres e-mail kprentals.apart@gmail.com
    1. Sklep umożliwia nabywanie produktów i usług przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
    1. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
    1. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na Stronie internetowej.
    1. Aby sfinalizować Zamówienie Klient jest proszony o podanie wszystkich niezbędnych danych, potrzebnych do zrealizowania Zamówienia tj.
      a. imię i nazwisko
      b. adres dostawy
      c. e-mail
      d. telefon kontaktowy
    1.  Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
      a. przedmiotu Zamówienia,
      b. jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują).
    1. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie odpowiedniego oznaczającego zakup i zapłatę.
    1. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedającym sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
    1. Po złożeniu i opłaceniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
    1. Umowę traktuje się za zawartą z momentem uiszczenia opłaty i otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
    1. Umowa sprzedaży nie ma formy pisemnej. Zawierane jest poprzez fakt złożenia Zamówienia i uiszczenia opłaty przez Klienta oraz potwierdzenia Zamówienia przez e-maila wysłanego przez lub w imieniu Sprzedającego.

WYSYŁKA I DOSTAWA

  1. Ceny produktów oferowanych w Sklepie podawane są w polskich złotych (PLN) i zawierają wszystkie obowiązujące podatki.
  2. Produkty cyfrowe (np. e-booki) dostarczane są drogą elektroniczną, w formie linku do pobrania lub jako załącznik (np. plik PDF), na adres e-mail podany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  3. Brak jest kosztów przesyłki – dostawa produktów cyfrowych jest bezpłatna.
  4. Informacja o łącznej wartości Zamówienia, w tym o cenie końcowej, zostaje przedstawiona Klientowi przed finalizacją zakupu oraz przesłana w wiadomości e-mail z potwierdzeniem Zamówienia.
  5. Produkty cyfrowe są dostarczane niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności – nie później niż w ciągu 24 godzin, z wyjątkiem przypadków losowych lub sytuacji, w których Sklep informuje o innej dacie realizacji.
  6. Klient zobowiązany jest do podania poprawnego i aktualnego adresu e-mail, na który zostanie wysłany zakupiony produkt cyfrowy.
  7. W przypadku problemów z dostępem do zakupionego produktu, Klient proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą za pośrednictwem danych kontaktowych podanych w Sklepie.

CENY I METODY PŁATNOŚCI

  1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
  2. Klient ma możliwość uiszczenia opłaty za pomocą przelewu bankowego, płatności BLIK, płatności przelewem internetowym Paynow, płatności kartą VISA oraz Google Pay.

PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając w terminie 14 stosowne oświadczenie na piśmie lub e-mailem na adres kprentals.apart@gmail.com
  2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na adres K&P Rentals, ul. Dąbrowskiego 14 4/4 84-230 Rumia,
  1. Zwracany przez Klienta Towar musi pozostać w oryginalnym opakowaniu oraz przed wysyłką powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
  2. W przypadku zwrotu Klient wybiera formę dostawy oraz ponosi koszty związane z wysyłką odsyłanego Towaru.
  3. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy sklep zwróci Klientowi otrzymaną od niego płatność za Towar (Sprzedający nie zwraca kosztów dostarczenia rzeczy). Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że strony uzgodnią inaczej.

POLITYKA ZWROTÓW I REKLAMACJI

  1. W przypadku, gdy zakupiony produkt jest niezgodny z umową lub posiada wady fizyczne, Klient ma prawo złożyć reklamacje w oparciu o:
    a. regulacje przewidziane przepisami ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.), w przypadku gdy produkt jest niezgodny z umową,
    b. regulacje przewidziane przepisami kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi za wady.
  2. Celem złożenia reklamacji Klient zobowiązany jest do poinformowania Sprzedającego e-mailem na adres kprentals.apart@gmail.com a następnie procedować zgodnie z otrzymanymi informacjami.
  3. Określając żądania w oparciu o tryb przewidziany art. 1 ust a) Klient ma prawo wnioskować o doprowadzenie produktu do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę, chyba, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jeżeli Sprzedający nie będzie w stanie wywiązać się z określonych żądań, Klient ma prawo domagać się stosowanego obniżenia ceny albo może odstąpić od umowy.
  4. Określając żądania w oparciu o tryb przewidziany art. 1 ust b) Klient ma prawo od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Klient nie może od umowy odstąpić, jeżeli Sklep niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez Sklep lub naprawiana, chyba, że wady są nieistotne.
  5. Sklep odpowiada za niezgodność produktu konsumpcyjnego z umową (art 1 ust a), jedynie w przypadkach i na warunkach określonych prawem.
  6. Sklep odpowiada za wady produktu na podstawie rękojmi (art 1 ust b), w przypadkach i na warunkach określonych prawem.
  7. Sklep rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Sklep zgłoszenia reklamacyjnego wraz z kompletnym, reklamowanym produktem.
  8. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy uznania reklamacji w przypadku dokonywania jakichkolwiek modyfikacji produktu przez Klienta.
  9. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy uznania reklamacji w przypadkach: wyłącznej winy użytkownika, uszkodzenia mechanicznego, niewłaściwego konserwowania i użytkowania produktu niezgodnego z instrukcją.
  10. Sklep nie ponosi kosztów przesyłki reklamowanego i zwracanego Towaru.

DANE OSOBOWE I ICH OCHRONA

  1. Warunkiem sfinalizowania zakupów w Sklepie internetowym jest podanie wszelkich wymaganych treścią formularza danych Klienta oraz zaznaczenie odpowiedniego pola (checkboxa) stanowiącego wyrażenie zgody Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedającego oraz pola (checkboxa) dotyczącego potwierdzenia zaznajomienia się i akceptacji niniejszego Regulaminu.
  2. Wszelkie dane Klienta podawane podczas rejestracji w Sklepie internetowym będą wykorzystywane tylko i wyłącznie w celu realizacji, zmiany lub rozwiązania Umowy bądź innych działań marketingowych, w szczególności informowania o nowych produktach i usługach Sklepu internetowego, o ile Klient wyrazi zgodę poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola (checkboxa) na przesyłanie informacji handlowej, za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
  3. Wszelkie dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez Sprzedającego zgodnie z treścią ustawy, o której mowa powyżej.
  4. Administratorem danych osobowych Klienta jest – a, Gromadzone są jedynie dane osobowe podane przez Klienta dobrowolnie. Dane przetwarzane są w celu niezbędnym do wykonania postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności zawarcia umowy sprzedaży zamówionego towaru, doręczenia Klientowi towaru, na który Klient złożył zamówienie, wystawienia dokumentu potwierdzającego dokonanie transakcji sprzedaży towaru, przechowania danych osobowych w informatycznym systemie księgowym dla zapewnienia historii transakcji handlowych dokonywanych poprzez Sklep internetowy.
  5. Dane podane w trakcie składania zamówienia są przetwarzane również przez następujące podmioty w podanym zakresie: imię i nazwisko, adres, telefon, e-mail wskazane jako adres dostawy przekazywane są firmie przewozowej (spedycyjnej) w postaci etykiety/listu przewozowego będącego jednocześnie zleceniem doręczenia przesyłki.
  6. Dane przetwarzane są również przez PayU – podmiot związany z realizacją płatności za zamówienie.
  7. Ilość przekazywanych danych ograniczona jest do wymaganego minimum. Ponadto, podane informacje mogą zostać udostępnione właściwym organom władzy publicznej, jeżeli wymagają tego obowiązujące przepisy prawa.
  8. Administrator danych nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych osobowych przez Klienta.
  9. Klient w każdym czasie, ma prawo do zmiany, poprawiania lub usunięcia swoich danych osobowych. W tym celu należy skontaktować się z Administratorem danych, wysyłając e-maila na adres: kprentals.apart@gmail.com
  10. Za dodatkową zgodą udzieloną przez Klienta, zgromadzone dane osobowe mogą być również wykorzystywane w celach promocyjnych i marketingowych, w tym w szczególności w celu przedstawiania Klientowi oferty handlowej sklepu internetowego oraz innych informacji marketingowych związanych ze Stroną internetową.
  11. Użytkownik może mieć możliwość (jeśli rozwiązania Strony internetowej na to pozwalają) zapisania się do newslettera – informacji handlowej. Zapisanie się na listę następuje poprzez zaznaczenie na etapie rejestracji odpowiedniego pola w formularzu (do tego celu potrzebny jest tylko adres e-mail). Z prenumeraty newslettera można zrezygnować w każdej chwili poprzez link podany w biuletynie lub poprzez poinformowanie Sprzedającego drogą e-mailową na adres kprentals.apart@gmail.com. Po odwołaniu, dane adresu e-mail zostaną natychmiast usunięte z bazy prenumeraty.
  12. Strona internetowa wykorzystuje pliki Cookies i zarządza nimi na zasadach opisanych w Polityce prywatności.
  13. Pozostałe kwestie odnoszące się do ochrony danych osobowych zostały zawarte w Polityce prywatności.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Wszelkie treści zawarte na Stronie internetowej podlegają ochronie prawnej i ich wykorzystywanie będzie stanowiło naruszenie prawa.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 18 lipca 2002 roku (Dz. U. 2001 Nr 144 poz. 1204) przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  3. Regulamin w aktualnej wersji obowiązuje od 10.11.2022 roku.
  4. Sprzedający ma prawo do zmian w Regulaminie. Klientów obowiązuje aktualna wersja dokumentu, dostępna pod adresem www.baltyckapolana.pl
  5. Zmiana Regulaminu nie wpływa na treść i warunki zawartych przez Klienta i Sprzedawcę Umów o świadczenie usług przed zmianą Regulaminu.
  6. W razie wątpliwości co do któregokolwiek z zapisów niniejszego dokumentu, należy pisać na adres: kprentals.apart@gmail.com
2024 © e-apart. All rights reserved
Ta strona używa plików cookie